ALGEMEEN
Review van de Mercedes-Maybach S580 voor 2022: hij heeft alles wat je wenst en meer.
Review van de Mercedes-Maybach S580 voor 2022: hij heeft alles wat je wenst en meer.

Review van de Mercedes-Maybach S580 voor 2022: hij heeft alles wat je wenst en meer.
De Maybach S580 is een voertuig dat geschikt is voor een koning, of een president, of een CEO, of iemand anders die lijdt onder de gevolgen van zijn eigen succes en rijkdom.
Ik geloof dat de wereld op weg is naar de hel in een handmand… Dit is echter niet het geval voor u, potentiële Mercedes-Maybach-klant. Je hebt de top van de zakelijke ladder bereikt door je toewijding en harde werk, evenals een erfenis toegang tot Wharton en een aantal “innovatieve” PPP-leningen (vermoedelijk). Je prestaties geven je toegang tot de meest elite vloot van auto’s. Een standaard S-Klasse is niet langer voldoende, daarom wilt u anno 2022 genieten van de weelderige luxe van de Mercedes-Maybach S580. Ondanks uw voorliefde voor enkele van de meer… bizarre delen van Neiman Marcus, subtiliteit is nog steeds essentieel in uw vakgebied. Hoewel hij bijna al zijn stijlkenmerken ontleent aan de kleinere S-Klasse, onderscheidt de Maybach zich door een aantal opvallende Maybach-insignes op de C-stijlen – die, vrees niet, verlicht zijn – die een gevoel van verfijning op directieniveau overbrengen. Voeg een set 20-inch wielen in monoblock-stijl en een tweekleurige verfbeurt van $ 12.750 toe, en je hebt een auto die precies de juiste hoeveelheid individualiteit heeft zonder een rollende, zwaaiende portemonnee te zijn.
Hoewel het exterieur van de Maybach misschien niet bijzonder onderscheidend is in vergelijking met de S-Klasse, laat u uw bestuurder een van de enorme achterdeuren van het voertuig elektronisch openen via het infotainment-touchscreen en u zult iets veel vorstelijkers en geschikts vinden voor een persoon van jouw gestalte. Deze S580 is uitgerust met de bijna benodigde $ 6.000 executive achterbankkit, die de bank vervangt door twee individuele verstelbare stoelen en een middenconsole met uitklapbare tafels, evenals verwarmde en gekoelde bekerhouders, naast andere voorzieningen. Nadat u op een knop op uw deurpaneel heeft gedrukt, wordt de voorpassagiersstoel naar voren geschoven, zodat u comfortabel kunt ontspannen – u hoeft immers niet elke wakkere minuut op kantoor door te brengen. Nu we het toch over vrije tijd hebben, dit pakket bevat ook een centraal geplaatste koelkast ($ 1.100) en twee champagneglazen ($ 3.200). Natuurlijk neemt het wat kofferruimte in beslag, maar er is nog steeds voldoende ruimte voor uw golftas of bagage met LV-print achterin.
Neem even de tijd om je hoofd op dit kussen te laten rusten en neem het hele interieur van de Maybach in je op. Bij dit streven werd geen prijs of hoek gespaard – u bent tenslotte niet het type persoon dat kortere wegen neemt, of wel soms? Van de verwarmde armleuningen tot de hele hemelbekleding, alles waarmee u in contact komt, is gemaakt van echt nappaleer ($ 8.000). De vage strepen ($ 1.300) op de Obsidian zwarte bekleding is een leuke touch. Ga met uw vingertoppen over een van de lasergesneden metalen componenten van het Burmester 4D surround-sound audiosysteem en sta versteld van de precisie van het lasergesneden metaalwerk. Deze plaats heeft alles wat je maar wilt… of nodig hebt voor een chief executive. In principe is het hetzelfde.
Natuurlijk zal een chauffeur hoogstwaarschijnlijk de leiding hebben over het vervoer van u tussen uw huis en kantoor, maar als u een sterk verlangen hebt om de leiding te nemen en het stuur wilt overnemen, zult u niet teleurgesteld zijn. Een vierwielaangedreven systeem brengt het vermogen van de 4,0-liter twin-turbo V8-motor van de S580, die 496 pk en 516 Nm koppel produceert, via een automatische transmissie met 9 versnellingen over op alle vier de wielen. Sta me toe het voor je op gang te brengen. Heb je dat toevallig gehoord? Het is duidelijk dat je dat niet deed. Voor een vooraanstaand persoon zoals u is het precies het isolatieniveau dat door de Maybach wordt geboden – zelfs startmotoren worden als te voetganger beschouwd. Op de snelweg hoor je helemaal niets en dat geldt zowel voor de motor als voor eventueel wind- of bandengeluid. Door het dikke glas zou je denken dat de auto bijziend was.
De meeste Mercedes-voertuigen presteren het best in de Comfort-modus, hoewel ze geen Maybach-modus hebben. De ophanging verandert in met wolken gevulde kussens die nauwelijks verkeersdrempels voelen, maar niettemin pokdalige wegen of snelweguitzettingsvoegen wanneer de schakelaar wordt ingeschakeld. Je hebt misschien in een Lexus LS of zelfs in een Rolls-Royce Ghost gereden, en ik moet zeggen dat je je zult verbazen hoe je erin slaagde om te overleven in zulke klappen als ze waren. Het is waarschijnlijk dat een vlotte rit uw eerste prioriteit is, want wie kan zich concentreren op het essentiële werk terwijl hij wordt rondgeslingerd? Als dit het geval is, zult u het pedaalarticulatiesysteem waarderen. Elke invoer wordt gedempt tot in het oneindige en verder om ervoor te zorgen dat elke start en stop boterzacht is, en hij versnelt in de tweede versnelling om ongewenste bewegingen verder te beperken. Als je dit in een atleet wilt proberen te veranderen, wat het zeker niet is, is er een Sport-modus beschikbaar, maar vermoedelijk heb je al een sportwagen voor dat soort escapades. Het is het beste om uw sferen gescheiden en verschillend van elkaar te houden.
Is de Maybach in staat om fatsoenlijk brandstofverbruik te krijgen? Het is een limousine met een twin-turbo V8-motor, dus het is niet bepaald een sportwagen. Volgens de EPA haalt hij 15 mpg in de stad en 24 mpg op de snelweg, hoewel hij op de snelweg bijna 28 mpg kan bereiken als hij licht rijdt. Het maakt je niet uit; benzine zou $ 100 per gallon kunnen kosten en het zou voor u nog steeds centen op de dollar zijn.
Of u het nu bent of de persoon achter het stuur, u zult allebei de hoogwaardige technologie waarderen die in de Maybach S580 is geïntegreerd. MBUX is de ster van de show, zoals op elke andere recente Mercedes-Benz, en terecht: het is het meest geavanceerde systeem dat beschikbaar is. Het is aantrekkelijk, reageert vanaf een koude start en zit boordevol functies die zeker indruk zullen maken. Het is mogelijk om je eigen sfeer te creëren met de kleurrijke geanimeerde sfeerverlichting van het interieur, of je kunt kiezen uit een selectie van presets, die elk worden geleverd met een mooie kleine bijpassende afbeelding op het 12,8-inch OLED-touchscreen van de hoofddisplay. Als het op razzle-dazzle aankomt, leveren die flitsende lichten altijd op.
Maar er is hier ook een heleboel ander interessant materiaal. Het ingebouwde navigatiesysteem, dat hetzelfde is als de elektrische EQS, werkt in combinatie met het enorme head-up display om augmented-reality afslag-voor-afslag aanwijzingen te geven, waardoor het praktisch onmogelijk is om een afslag te missen. Hoewel het 3D-effect op het 12,3-inch meterdisplay vooral voor het plezier van de bestuurder is, laten we eerlijk zijn: die man heeft ook een beetje opwinding in zijn leven nodig. Er zijn verschillende USB-C-poorten in elke stoel om al uw benodigde apparaten opgeladen te houden als u de voorkeur geeft aan het gemak van uw eigen telefoon. Draadloos Apple CarPlay en Android Auto zijn ook standaard en er zijn verschillende USB-C-connectoren in elke rij om al uw benodigde apparaten opgeladen te houden.
Wat heeft het voor zin om een levensfase te bereiken waarin je al dit prachtige, dure bezit kunt verzamelen om uit deze sterfelijke spiraal te worden gerukt? Gelukkig heeft de Maybach S580 u ook op dit gebied gedekt. Het is uitgerust met alle actieve en passieve veiligheidsvoorzieningen die Mercedes te bieden heeft, waaronder noodremming, voetgangersherkenning, dodehoekbewaking en een surround-camerasysteem met ongeëvenaarde betrouwbaarheid. Een andere leuke kleine functie is dat het omgevingslicht kan worden geprogrammeerd om van kleur te veranderen als de parkeersensoren voorwerpen in de omgeving detecteren. De Maybach beschikt ook over een full-speed adaptief cruisecontrolsysteem, dat in combinatie met andere functies kan worden gebruikt om een hands-on systeem te creëren dat de auto uitstekend op zijn rijstrook houdt en tegelijkertijd het verkeer bijhoudt. Met behulp van een kleine groene lijn geeft de AR HUD zelfs inkomende voertuigen aan, en het zal je ook begeleiden bij een geassisteerde rijstrookwisseling als je dat wilt. Vooral de Phantom heeft een mate van detail die je op dit moment nergens anders zult vinden, dus zorg ervoor dat je je Rolls-Royce-vrienden belachelijk maakt.
Er zijn maar weinig voertuigen die volledig kunnen concurreren met de Maybach S580 die voor u staat op het gebied van prestaties en luxe in de hogere regionen van de auto-industrie. De Rolls-Royce Ghost is een meer op de bestuurder gericht voertuig, en hoewel de Phantom het lamswollen tapijt en de ingebedde paraplu-wedstrijden kan winnen, ben je nog steeds verstandig genoeg met je geld om je af te vragen of je echt die extra $ 100.000 moet uitgeven of meer op een Roller in de eerste plaats. In vergelijking met die voertuigen vertegenwoordigt de Maybach een aanzienlijke waardepropositie, met een startprijs van $ 185.950, inclusief $ 1.050 aan bestemmingskosten. De totale kosten van dit voorbeeld en de opties zijn $ 227.900. Dat is een goede deal, daar. Gebruik het geld dat u op deze deal hebt bespaard om, indien nodig, een tweede toevoeging aan uw weekendpenthouse te maken.
